Situació social del moment
L'escrit sencer el podeu trobar a: Situació social del momentCerts canvis a la societat catalana
- Impuls de l’alfabetització
- Eixamplament del lleure i més hores de llum: creació de noves activitats per ocupar les hores lliures
- Augment de les tensions socials
- Voluntat d’associacionisme (una de les causes de la vaga)
- Destrucció cultura tradicional
Canvis urbanístics i demogràfics
- Barcelona exemple de dolent desenvolupament urbà
- Duplica la seva població a les dues primeres dècades segle XX: agudització de conflictes materials i canvi de cultura i de mentalitat
- Pla de Jaussely (arquitectura monumental i luxosa a barris obrers)
La Veu de Catalunya
L'escrit sencer el podeu trobar a: La Veu de Catalunya i el context social
Influí en la difusió del catalanisme i politització d’aquest
-Ideologia editors = ideologia lectors: catalanista, regionalista i conservadora.
-Va dirigit a la burgesia catalana (defensora de la Mancomunitat i la Lliga)
-Tirada: 8.000 exemplars (1918). 2,45% del percentatge total. 13,74 exemplars/mil habitants
La Publicidad
-Diari editat per burgesia republicana catalana → connecta amb públic catalanista, avançat, jove i seguidor d’una cultura més lliure. Va arribar a ser molt popular
-Influència IGM → va esdevenir mitjà propagandístic: aliadòfil
-Tirada: 30.000 exemplars (1918). 9,20% del percentatge total. 51,52 exemplars/mil habitants
L'escrit sencer el podeu trobar a: La Publicidad i el context social
No hay comentarios:
Publicar un comentario