Relació del diari amb el context social

Situació social del moment

Certs canvis a la societat catalana
  • Impuls de l’alfabetització
  • Eixamplament del lleure i més hores de llum: creació de noves activitats per ocupar les hores lliures
  • Augment de les tensions socials
  • Voluntat d’associacionisme (una de les causes de la vaga)
  • Destrucció cultura tradicional
Canvis urbanístics i demogràfics
  • Barcelona exemple de dolent desenvolupament urbà
  • Duplica la seva població a les dues primeres dècades segle XX: agudització de conflictes materials i canvi de cultura i de mentalitat
  • Pla de Jaussely (arquitectura monumental i luxosa a barris obrers)
L'escrit sencer el podeu trobar a: Situació social del moment


La Veu de Catalunya

Influí en la difusió del catalanisme i politització d’aquest
-Ideologia editors = ideologia lectors: catalanista, regionalista i conservadora.
-Va dirigit a la burgesia catalana (defensora de la Mancomunitat i la Lliga)
-Tirada: 8.000 exemplars (1918). 2,45% del percentatge total. 13,74 exemplars/mil habitants

L'escrit sencer el podeu trobar a: La Veu de Catalunya i el context social
 

La Publicidad 

-Diari editat per burgesia republicana catalana → connecta amb públic catalanista, avançat, jove i seguidor d’una cultura més lliure. Va arribar a ser molt popular
-Influència IGM → va esdevenir mitjà propagandístic: aliadòfil
-Tirada: 30.000 exemplars (1918). 9,20% del percentatge total. 51,52 exemplars/mil habitants
L'escrit sencer el podeu trobar a: La Publicidad i el context social

No hay comentarios:

Publicar un comentario